Count your Blessings

Zo daags voor mijn bevalling doe ik weinig. Ik ruim wat op, bereid me nog een beetje voor en verheug me op wat komen gaat. Daarnaast geniet ik vooral intens van wat ik allemaal al heb; mijn allerliefste, onze zoon Nelson, lieve vriendinnen, gezondheid, mijn familie… Ik tel mijn zegeningen. Niets is vanzelfsprekend en ondanks alle inspirerende quotes die de illusie wekken dat je het leven zelf in de hand heb, ben ik van mening dat er zaken gebeuren waarop je geen vat hebt en die een enorme ommezwaai kunnen betekenen. Natuurlijk bepaal je zelf hoe je daar mee om gaat, maar ook dat is niet altijd even makkelijk. Daarom ben ik meer het type van ‘tel uw zegeningen’, want zelfs op de momenten waarop het leven een heel andere kant op ging dan ik in mijn hoofd had was er elke dag genoeg om dankbaar voor te zijn.

En ook nu, nu het makkelijk is om blij te zijn met een leven waarin werkelijk alles gaat zoals het zou moeten gaan, tel ik elke dag mijn zegeningen. ‘Het waren er wel honderd!’, zou onze kleine Nelson vol vreugde uitroepen.

blessings

Geef een reactie

