Stijl

Een tijdje geleden plaatste vormgeefster Anke (@ankepankenl) op Twitter de vraag of het goed is om je te beperken tot één stijl, of dat het juist beter is om afwisselend werk te laten zien. Een interessante vraag waar ik ook al een tijdje mee worstel. Sommige ontwerpers zijn heel goed in één ding en anderen laten heel afwisselend werk zien. Voor mezelf weet ik het nog niet.

Er is immers zoveel moois om te maken. Ik ben dol op kleur. En als ik zeg ‘kleur’ dan bedoel ik ook ‘kleur’. In ons huis zijn, behalve knalrood, alle kleuren vertegenwoordigd. Groen behang in de woonkamer, geel kastje, groen kastje, blauwe (!) kachel, zilver met blauw behang in de achterkamer, iets met bloemetjes er tussenin. De keuken schilderde ik mosterdgeel met petrolblauw, een gewaagde én geslaagde combinatie. In de hal hebben we zwart behang met daarop allerlei kleuren bloemen, vogels, vlinders… En weet je wat leuk is? Die kleuren komen overal in ons huis terug. Evenals de vlinders en vogels. In mijn ontwerpen werk ik dan ook graag met kleur. Veel kleur, zelfs met knalrood. Maar ook pastels, retrokleuren… Vrolijk!

Maar ja, wat moet je dan met zwart en wit? Een trendy combi. Simpel, strak, sober soms. Ik hou ervan! Een minimalistische stijl spreekt mij ook aan. Misschien als tegenhanger van al het gekleurde geweld. De enige zwart-witcombinatie in ons interieur zijn de toetsen van de piano, maar in mijn ontwerpen gebruik ik de contrasten graag. Evenals in mijn foto’s.

Nu las ik onlangs de volgende quote:

“God is really only another artist. He invented the giraffe, the elephant and the cat. He has no real style, He just goes on trying other things.”

Pablo Picasso

Nou, als het van Pablo mag, dan ga ik het ook doen hoor. Gewoon andere dingen proberen. Ontwerpen vanuit mijn hart. Soms zwart, soms wit en heel vaak veel kleur. Kleur dus, ook vandaag! Print hem uit en hang hem op een mooie plek 🙂

crazy-friends-free

One thought on “Stijl

Geef een reactie

