Keuzes

Na de geboorte van Lotus kreeg ik een heel lief mailtje van een bijzondere vrouw die mij een coachte toen het leven niet ging zoals ik had gedacht, gepland en verwacht. Zij schreef het volgende:

Je hebt denk wel een goed leven, is het niet? Wel druk natuurlijk met twee kindjes, maar dat is ook genieten. Toch? Ik vind het heel fijn voor je, want het had ook anders kunnen uitpakken, als je jaren geleden andere keuzes had gemaakt. Maar je hebt echt de keus gemaakt die je wilde. Dat was en is nog steeds een behoorlijke felicitatie waard!

Je hart volgen
Haar woorden raakte me. Zij was namelijk degene die me heeft doen inzien dat je zelf verantwoordelijk bent om keuzes te maken in je leven. En door dat inzicht heb ik bijna acht jaar geleden de keuze gemaakt om mijn hart te volgen. Ik verliet huis en haard en volgde mijn hart richting Friesland. Hoe het gelopen was als ik die keuze niet had durven maken; daar denk ik liever niet aan. Wel word ik door haar weer eens met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik moet keuzes maken. Het is natuurlijk druk met twee kindjes, een baby en een 2,5 jaar oud jochie, een parttime baan en vrijwilligerswerk.

Puur op het gevoel
Daarom moet ik keuzes gaan maken als het om Wouters Vormgeving & Fotografie gaat. Bij het maken van deze keuze heb ik me niet laten leiden door de economische kant, maar ga ik puur op mijn gevoel af. Ik wil doen waar ik blij van word! En dat is ontwerpen en cursussen geven.

Het moet wel leuk blijven
In 2014 zijn mijn bedrijfsactiviteiten dan ook:
– het ontwerpen van logo’s en huisstijlen (maximaal 1 opdracht tegelijk)
– het ontwerpen van kaarten & posters (vrij werk)
– het ontwerpen van kaarten & posters in opdracht, zoals familiedrukwerk
– het verkopen van foto’s (vrij werk)
– het geven van workshops fotografie op verzoek voor individuen, groepjes en bedrijven
– schrijven van o.a. columns en blogs
– exposeren met inspirerende foto’s, zoals een vervolg op de Angels-serie

En dat allemaal alleen zolang dat te combineren is met de rest van mijn leven. Het moet wel leuk blijven natuurlijk :-).

Geef een reactie

