A girl’s night out! Gisteravond ging ik met mijn altijd gezellige vriendin Hiske een avondje op stap. Eerst een hapje eten bij Hopper in Drachten en daarna naar een concert van Rowwen Hèze. Nu weet iedereen in mijn wijde omgeving dat ik een groot fan ben. Dit was minimaal het tiende concert dat ik zou bezoeken. Hiske daarentegen kwam niet verder als “vroeger luisterde ik wel eens naar hun muziek”. Om exact 1 minuut voor tijd struikelden we giechelend de zaal in. Tweede rij, mooie plekken. Laat het feest beginnen!

En een feest werd het. Over Vrindschap, Leefde & Geleuf. In een nieuwe samenstelling, met bassist Vladimir, was Rowwen Hèze ijzersterk. Mannen van staal zogezegd. Het nieuwe album heet Hemel op Aarde en dat was het, de hele avond. Beelden van de nieuwe film Hemel op Aarde, werden afgewisseld met plaatjes uit de persoonlijke fotoalbums van de bandleden. Muziek van de nieuwe cd werd aangevuld met golden oldies. Een trip down memorylane. Met alles wat daarbij hoort: mooie vrouwen, gillende gitaren, de eerste liefde (dat met die kauwgom, dat heeft iedereen toch gehad Jack?), vakanties en muziek, vooral heel veel muziek.

De sfeer zat er goed in. Het beste theaterconcert van Rowwen Hèze dat ik gezien heb. En… Jack, als jij nou niemand verteld dat wij stonden te dansen op de vogeltjesdans, dan zeg ik niet dat jullie hem gespeeld hebben! Yes sir, I can Boogie :-).

yes sir i can boogie free printable poster

Geef een reactie

