Vroeger gingen wij niet zo vaak op vakantie. Mijn ouders hadden een hotel (en moesten in het seizoen hard werken). Wij gingen dus alleen in de herfstvakantie en bij voorkeur naar een plaats waar het regende, mistig was of koud. Meestal een combinatie van deze drie. Wat ik wel altijd heel gaaf vond, was dat mijn beste vriendinnetje, haar zus en ouders met ons meegingen. Zo maakte het helemaal niet uit wat voor weer het was; wij vermaakten ons wel.

Mijn verkering daarentegen woonde diep in het Friese woud. Voor hem was de jaarlijkse zomervakantie dan ook heel belangrijk. Van alle vakanties heeft hij een dagboekje. Daarin staat precies wat er allemaal gebeurde, zo leuk om terug te lezen! Daar mee zijn we doorgegaan sinds we samen op vakantie gaan. De ene keer weet ik exact wat ik ga schrijven, terwijl ik de andere dag niet zoveel puf heb.

Een paar dagen geleden plaatste Hip & Hop het vakantiedagboek voor kinderen online. Dat werd een regelrechte hit. Binnen 48 haast 1500 keer gedownload; super leuk! Daarop besloot ik om ook een versie voor volwassenen te maken. Judith (van Hip & Hot) en ik zijn het haast altijd direct eens. Zo niet deze keer; ik was ervan overtuigd dat het vakantieboek zwart-wit moest worden en Judith wist zeker dat kleur beter was. Het publiek besliste en Judith kreeg gelijk. Daarom is vanaf vandaag op Hip & Hot de gekleurde versie van het vakantieboek voor volwassenen te downloaden. Maar … natuurlijk komt ook de zwart-wit-versie online. En wel hier! Dus wil je kleur? Ga dan naar de site van Hip & Hot, anders: gratis downloaden, uitprinten en op vakantie!

Let op! De pdf heeft een voorkant die je maar één keer hoeft uit te printen. De tweede pagina print je voor elke vakantiedag. Ook leuk als je niet op vakantie gaat trouwens!

vakantiedagboek volwassenen2

 

 

3 gedachten over “Gratis printable: Vakantiedagboek voor volwassenen

  1. Ik vind dit een heel gaaf vakantiedagboek! Het lukt me alleen niet om alleen de tweede pagina te printen (in a5-formaat, met twee pagina’s op 1 vel). Zou ik een versie kunnen krijgen waarbij de voorpagina níet bij zit? Ik zou het graaaaag binnenkort meenemen op vakantie 😉

    Liked by 1 persoon

    1. Hoi Jolanda,
      Wat leuk dat je het vakantiedagboek mee wilt nemen op vakantie. Ik ga proberen je voor zaterdag een exemplaar toe te sturen zonder voorpagina. Wil je de kids- of de volwassenversie?

      Like

Geef een reactie

