Zo af en toe gaan mijn verkering en ik er met zijn tweeën op uit. Naast partners zijn we ook nog eens collega’s. De gesprekken gaan vaak over onze kinderen en werk. Dat is helemaal prima, maar zo af en toe is het fijn om eens wat anders te beleven. We zijn allebei dol op muziek. Daarom bestelde Johan kaarten voor het Hondsrugse Bluesfestival in Gieten (of all places).

Op de middelbare school hadden we een hele fijne muziekleraar, meneer Veenker. Zijn lessen waren altijd een genot! Naast heel veel zingen, leerde hij ons veel over popmuziek. Ik overdrijf niet als ik stel dat mijn liefse voor bijvoorbeeld Simon and Garfunkel en de Stones door hem zijn aangewakkerd. Veenker leerde ons ook over de Blues, de bakermat van onder andere de Rock and Roll. Met die kennis in mijn achterhoofd vertrok is dus naar Gieten.

Toen we richting het (overigens erg leuk opgezette) festivalterrein liepen hoorden we iemand achter ons vragen: “Heb jij wat met Blues dan?” Johan zei gelijk: “Dat is een leuke titel voor je blog!” Want ik had net in de auto tegen vriendlief gezegd dat ik eigenlijk niet zoveel met blues heb. Maar… Ik ben echt blij verrast! Wat een geweldige avond. De uit Spanje afkomstige Felix Slim was fantastisch. Wat kan die gek spelen! Ook de Tilburgse band the Anthones waren super! Echt een feestje om bij dit festival aanwezig te zijn. Even helemaal uit onze comfort zone. En vanaf gisteravond kan ik zeggen: Ik heb iets met blues! 🙂

IMG_8982.JPG

IMG_8983.JPG

IMG_8975.JPG

IMG_8984.JPG

IMG_8943.JPG

Geef een reactie

