Het is alweer twee jaar geleden dat wij een (gedeeltelijk) nieuwe keuken lieten bouwen. Sindsdien heb ik al heel wat maaltijden bereid; een snelle hap, stoofpotjes die een halve dag stonden te pruttelen, uitgebreid kerstdiner en natuurlijk elke dag de boterhammetjes!

Als mensen naar mijn hobby’s vragen sta ik altijd een beetje te stamelen. Ik heb niet zo veel met hobby’s namelijk. Maar als ik al een hobby zou hebben, dan was het koken. Of fotograferen. Of allebei, tegelijk. However, in onze nieuwe keuken ontbrak lange tijd een spatplaat achter het fornuis. Ik wist wel dat ik er een foto wilde die voor ons belangrijk was. En een quote, want van alle hobby’s die ik niet heb staat het verzamelen van quotes toch echt wel in de top 5. Meer dan een jaar heb ik getwijfeld. Wordt het een zwart-wit foto van Westkapelle. Toch liever iets fleurigs? Ik maakte tal van ontwerpen, met verschillende quotes en nog meer foto’s. Tot slot zei ik tegen Johan: “plak er maar een paar tegeltjes achter.”

Uiteindelijk werd het een foto die ik een paar jaar geleden gemaakt heb tijdens onze vakantie in Spanje. Op een van de mooiste plekjes die ik ooit bezocht Mas de Mignall in l’Ametlla del Mar. Wat hebben we het fijn gehad bij lieve Ansje! Een oase van rust, heel veel ruimte en heerlijk eten! De leukste herinnering aan deze vakantie was dat ik samen met Ceciel voor de gasten ging koken. Met een Spaans boodschappenbriefje (voorzien van tekeningen) van Ansje in de hand togen we naar de Marokkaanse slager. Wat hebben we een lol gehad! Het resultaat was een heerlijke Marokkaanse stoofschotel met couscous en ratatouille. Nog steeds een succesrecept als mensen blijven eten!

Maar goed, ondertussen zijn we zes jaar verder. Heeft Ceciel een eigen bedrijf (www.cookenkoek.nl) en ben ik twee kinderen en een nieuwe keuken rijker. Als herinnering aan deze fantastische vakantie en ter inspiratie hangt er achter ons fornuis een foto op glas. De foto bestelde ik bij www.fotoopglas.nl. Een bedrijf waar ik eerder al een quote op hout bestelde. (Zie mijn eerdere blog) Snelle service en supergoede kwaliteit. Wij plakten het glas met kit tegen de muur om het aan te laten sluiten. Het is ook heel mooi om hem met afstandshouders te bevestigen, maar daarvoor was bij ons geen ruimte.

Onlangs bestelde ik een foto op tuindoek bij http://www.tuinposteropmaat.nl Zodra het lente wordt laat ik jullie het eindresultaat zien!

2015/01/img_2368.jpg

2015/01/img_2370.jpg

2015/01/img_2371.jpg

2015/01/img_2372.jpg

Voor nu kook ik lekker verder. Al roerend in een mosterdsoepje waan ik me weer even aan de gezellige keukentafel bij Ansje, met een goed glas wijn, fijn gezelschap en de geur van wilde rozemarijn.

Geef een reactie

