Nieuwe buren gezocht! | BURENDAG 2015

Sinds 8 jaar wonen wij in Raerd. Raerd is een klein dorpje in het hart van Friesland. De sfeer is gemoedelijk. Er zijn hier geen winkels, maar – zo zeg ik altijd tegen mensen die zich daar over verbazen – wij hebben onze buren! Als je ver van de winkel woont, dan kan het zijn dat je eens een ei, kopje suiker, blikje kattenvoer of pakje boter nodig hebt. En wat is het dan fijn dat de buren een flinke voorraadkast hebben :D. Los van het food & beverage management is het sowieso fijn om buren te hebben. Hele leuke, lieve, sociale, grappige… En één gekke buurman ;-).

Zeker nu ik kinderen heb realiseer ik me hoe fijn het is om een goede band met je buren te hebben. Nelson en Lotus zien hen namelijk vele malen vaker dan hun eigen opa’s en oma’s. Op vrijdagmiddag koffie drinken met de buurman naast ons,  Kerstavond is het traditie om met onze buren te eten en dan samen naar de kerk te gaan, samen met de kindjes naar de speeltuin met de tegenoverbuuf en af en toe knuffelen Lotus en Nelson even flink met de buren van twee huizen verder… Een voorrecht dat het kan!

Met veel plezier en een beetje weemoed denk ik terug aan mijn kindertijd. Een kindertijd die zeker anders geweest was als we niet opgegroeid waren tegenover ‘bure Ineke’ en haar gezin. Hun huis was mijn tweede thuis. Elk nieuwtje wilde ik gelijk met hun delen. Exact wat ik nu bij Nelson ook zie. ‘Dat gaan we even tegen Jan-Evert vertellen’ of ‘Mag ik dit even aan Ernst laten zien?’

Stel dat je denkt: “Goh, zo’n leuke buurt, daar wil ik wonen”. Dan heb ik leuk nieuws. Dat kan! Er staan bij ons op het ‘streekje’ namelijk drie geweldige huizen te koop. Ik zou niet weten welke ik moest kiezen. Een huis met water aan de voorkant, of één met het water in de tuin… En, als je echt van klussen houdt, dan is het huis hier tegenover echt een aanrader. Een diamant die nog geslepen moet worden ;-). Maar dan heb je wel de leukste buren van Nederland :D.

Vandaag is het burendag. Daar hoort een poster bij. En hoe leuk mijn jeugdherinneringen aan de buren in Westkapelle ook zijn, deze keer is hij in het Fries. Ik wens jullie fijne buren toe!

burendag

One thought on “Nieuwe buren gezocht! | BURENDAG 2015

  1. Het eerste huis is prachtig!

    Maar blijf toch maar even op fietsafstand van mijn werk (en dichter bij onze familie) wonen :). Gelukkig hebben wij ook een fijne buurt en dito buren, want het geldt nog steeds dat dat beter is dan een verre vriend.

    Like

Geef een reactie

