Heb jij je Granolamomentje al gehad?

Het is zondagochtend en omdat ik een vrij serieuze (en vooral leuke én nog geheime) opdracht heb sta ik eerder op dan de rest. Het is prachtig herfstweer en eigenlijk moet ik snel aan de slag. Maar niet voor ik even goed ontbeten heb. Nu is dat bij mij altijd een dingetje, ontbijt. Ik weet dat het goed voor me is. Toch ben ik geneigd het over te slaan. Deze keer niet, want ik heb een missie. Een Granolamissie.

IMG_9214 IMG_9215

Tante Luus stuurde mij namelijk een zak van haar zelfgemaakte Granola. Om te testen. En ik ben ontzettend benieuwd. De mooie verpakking staat eerst een weekje op mijn aanrecht te wachten tot ik hem open. Ik herinner me saaie muesli en dacht eigenlijk altijd dat Granola ook zoiets was. Maar al bij het openen van het pak ruik ik een heerlijke kaneelgeur. Het water loopt me in de mond. Voor het eerst in lange tijd heb ik echt zin in mijn ontbijtje! De Granola combineer ik met stevige yoghurt. Suiker toevoegen hoeft niet, dat heeft Tante Luus namelijk al gedaan. Lekker verantwoord met kokosbloesemsuiker.

IMG_9219IMG_9220

Een verrassende mix van pecannoten, walnoten, gojibessen, sappige granberries en hennepzaad zorgt voor een ontbijtje met pit! Of ‘oemff’ zoals Tante Luus het zo treffend noemt. Het proeft heerlijk vers en is echt een perfecte start van een drukke zondag. Maar, met Granola kun je zoveel meer doen. Op de site vind je een paar heerlijke recepten. Wat denk je van Carrot Cake met Granola? Die gaat op mijn lijstje voor een andere zondag.

Ik pak een kopje Happy Me thee van “English Tea Shop” en start mijn laptop top. Laat deze dag maar beginnen!

IMG_9213

Granola van Tante Luus; Verslavend lekker!

Kun jij wel wat oemff gebruiken? Op de site van Tante Luus vind je de verkoopadressen (alleen in Friesland) en kun je online bestellen.

Geef een reactie

