Pippi en Zweedse muziek | Free printable

Zoals sommigen van mijn trouwe volgers waarschijnlijk wel weten heb ik niet zoveel met Zweden. Sterker nog, los van het feit dat een van mijn liefste vriendinnetjes er een huisje heeft, heb ik eigenlijk helemaal niets met Zweden. De rust is te rustig, de meren te groot en de bossen zijn vooral bossen. Na twee weken zomer in Zweden (lees: 17 graden, motregen en een beschimmeld huisje) wist ik zeker dat ik nooit meer naar Zweden zal gaan. Eigenlijk wist ik dat al voor ik naar Zweden ging, maar goed, mijn vermoedens werden zogezegd bevestigd.

Toch heb ik aan die onwijs saaie vakantie een paar mooie herinneringen. Allereerst was het de enige vakantie met onze pleegdochter (wat dan vooral sneu voor haar is, omdat zij nu denkt dat vakantie is wat het in Zweden was), heel veel spelletjes Skipbo, mooie foto’s én de ontdekking van een van de coolste bandjes van de laatste vijf jaar, namelijk First Aid Kid. Wat op zich best twee weken afzien aan de rand van een koud meertje waard is, denk ik nu achteraf.

Hoe anders was Zweden in de zonovergoten afleveringen van Pippi Langkous. Op een paard, met een rugzakje langs zomerse velden… De gebroeders Anderssen zouden het zomaar zelf verzonnen kunnen hebben. Toch ben en blijf ik ontzettend fan van Pippi. Zij brak toch de lans voor vrouwen met (te veel) sproeten, zoals ik. (“Nee mevrouw, ik heb geen last van sproeten. Ik hou van ze!”).

Daarom als ode aan Pippi en een beetje aan het land waar ik never nooit meer op vakantie ga, een gratis printable met een hoofdrol voor Pippi (en een bijrol voor Annika). Printen en ophangen maar!

wees-pippi-niet-annika

De poster mag voor eigen gebruik oneindig vaak geprint worden. Wil je hem verkopen of op een andere manier commercieel gebruiken? Neem dan even contact met me op. Komen we vast uit!

Geef een reactie

