5 jaar alweer! Alle clichés zijn waar… de tijd gaat heel snel, voor je het weet zijn ze groot, geniet ervan, bla bla bla. 5 jaar en twee dagen geleden werd Nelson de wereld in gelanceerd (letterlijk, maar die details bespaar ik jullie). Tijd voor een feestje dus!

Kinderfeestjes vind ik altijd een dingetje. Vroeger was het al bijzonder als je ging zwemmen, bowlen (bij De Kaasboer in mijn geval) of naar de bioscoop ging. Tegenwoordig lijkt het wel of kinderfeestjes, en traktaties, steeds spectaculairder moeten zijn. Wij wilden iets doen dat kinderen niet snel zouden vergeten en het liefst buiten. Ineens bedacht ik dat ik ooit in de Happinez een artikeltje had gezien over Superbellen; hele grote zeepbellen die je maakt met stokken met een koordje ertussen.

Na wat omzwervingen op internet vond ik de site: http://www.superbellenshop.nl Ik bestelde een XL-pakket. Daarin zitten 20 stokken en 10 touwtjes met nog wat spulletjes die je nodig hebt om aan de slag te kunnen én superbellendiploma’s, kleurplaten en zelfs uitnodigingen (voor die laatste was ik te laat).

We hebben er bewust voor gekozen het kinderfeestje zo snel mogelijk na zijn verjaardag te doen. Zo hou je het hele verjaardagsgebeuren beperkt tot (in ons geval) twee dagen en kan daarna het gewone leven ook weer een beetje beginnen. Dus op woensdagmiddag haalde ik Nelson en 5 door hemzelf uitgekozen vriendjes en vriendinnetjes van school. We begonnen met een monkey platter. Nelson had dat zelf bedacht. Hij is namelijk een ontzettend slechte eter en is dol op monkey platters. Zo bepaalt hij zelf wat hij eet én krijgt hij toch voldoende gezonde dingen binnen. Ik koos voor: druiven, kaas, walnoten, rozijntjes, peer, tomaatjes, kleine soepstengeltjes en broodjes knakworst. Het was heerlijk weer, dus we konden lekker buiten zitten.

Daarna hebben we min of meer samen met de kinderen de stokken en touwtjes klaargemaakt voor het superbellenfeest. Met een kruiwagen vol met speelgoed, drinken en chipjes gingen we naar het sportveld. We hebben best een redelijke tuin, maar er staan heel veel bomen in. Dat is niet echt de geschikte omgeving om hele grote bellen te gaan maken.

Wat een feest was het! Het ging echt super simpel. Al heel snel vlogen er super grote bellen de Friese lucht in. De kinderen vonden het geweldig en zelfs Lotus lukte het om grote bellen te maken. Een paar oudere kinderen die aan het voetballen waren hebben ook meegedaan. En Johan en ik natuurlijk ook ;-). Het was Ge-wel-dig! Echt een aanrader voor jong én oud. De stokken mochten de kinderen, samen met hun superbellendiploma mee naar huis nemen. Zo kunnen ze er thuis ook nog eens mee spelen. Het recept voor het superbellensop kun je hier terugvinden: http://www.superbellenshop.nl/c-3038517/gratis-downloads-oa-kleurplaat/

 

Geef een reactie

