Een kijkje op de kinderkamers

Zo af en toe krijg ik producten toegestuurd waar ik iets over mag schrijven. Toen ik een mailtje kreeg van www.wereldkaarten.nl was ik super enthousiast; Nelsons kamer is immers net helemaal geverfd en opnieuw behangen en hij wilde heel graag een mooie wereldkaart. Vooral omdat hij dan kon zien waar zijn tante Anneke en Peter, nicht Anita en Christina wonen. Bijna elke avond als ik hem in bed leg doen we een rondje rond de wereld.


Nelsons kamer is nu wel klaar. Het is echt een jongenskamer geworden en hij heeft alles zelf mogen uitkiezen en bepalen. Ik weet dat er moeders zijn die gruwen bij die gedachte, maar ik heb er veel plezier aan beleefd om samen met hem het  behang en de verf uit te kiezen en hij is nog steeds zo trots als een pauw met zijn nieuwe bed en strandkamer.

Het bed hebben we op maat laten maken bij Buitengewoon in Heerenveen. We hebben zelf aangegeven wat wij er in elk geval in wilden hebben (schuiflades voor de lego) en verder hebben ze het helemaal zelf bedacht. Toen het bed gebracht werd door degene die het ontworpen en gemaakt heeft, werd hij even stil. Hij zei: “Nou ja, kijk dan, ik heb gewoon exact dezelfde kleuren als in het behang gebruikt.” Echt buitengewoon. Buitengewoon is een bijzonder bedrijf. Ze maken onder andere meubels, maar hebben ook een groenafdeling. Ze werken met personeel dat een afstand tot de arbeidsmarkt heeft. Wat een vakmensen! Tussendoor stuurden ze appjes met foto’s waarin we de vorderingen konden zien en we mochten zelfs nog een keertje langskomen om het tussenresultaat te bekijken. Erg enthousiaste en gedreven eigenaren die echt vanuit hun hart hun bedrijf draaien. Ik heb daar ontzettend veel respect voor en ga hen zeker weer eens inschakelen; Lotus krijgt over een paar jaar ook een hoogslaper ;-).


Maar goed, nu terug naar de wereldkaarten. Je kunt ze bestellen op onder andere glas, aluminium, hout en canvas. Ik koos voor posters; vooral omdat ik denk dat de kinderen niet jarenlang dezelfde wereldkaart aan de muur willen en dan vond ik het alternatief op hout, glas of plastic toch net te duur. Lotus haar kamer is dan wel niet verbouwd; maar haar muur schilderden we wel (flamingo)roze. En daar hoort natuurlijk een flamingo-wereldkaart bij. Het was trouwens haar idee om hem op het Pip-behang te hangen. Ik vind het niet echt een toffe combinatie en had hem veel mooier gevonden op de roze kalkmuur (die we overigens verfden met de kleur salmon pink’ uit de collectie PTMD die we kochten bij de leuke woonwinkel van Sytsma in Sneek). Lotus mag naar de grootste kamer in ons huis, maar dat wil ze niet. “Later, als ik echt groot ben dan wil ik een grote kamer. Nu ben ik een klein meisje en dan hoor ik op een kleine kamer.” Die kleine kamer hebben we gisteren wel volgestouwd met een té schattig grote-meisjes-bed. Met een hartje erop! Gekregen van een heel erg aardige collega. Lotus kan nog wel een paar jaar vooruit op haar kleine kamertje. Tot die tijd heb ik mijn grote werkkamer dus nog lekker voor mezelf.

Deze post bevat gesponsorde links. 

 

Geef een reactie

